Arsenal could have signed Kylian Mbappe ‘for free’/ Arsenal hätte Kylian Mbappe ‘kostenlos’ verpflichten können

The text is also translated to english straight after this german text!!!

Deutsch:

Arsene Wenger besuchte den jungen Stürmer in seinem Haus, als Mbappe noch in Monaco war. Arsene Wenger hat enthüllt, wie Arsenal Kylian Mbappe fast kostenlos verpflichtet hätte, als der 71-Jährige noch Cheftrainer beim Premier League-Klub war. Mbappe kam im Sommer 2017 auf Leihbasis von Monaco zu Paris Saint-Germain, unmittelbar nachdem er den Titel in der Ligue 1 gewonnen hatte, bevor er im folgenden Jahr einen dauerhaften Vertrag mit PSG unterschrieb.

Doch fast wäre der Stürmer im Norden Londons gelandet, so Wenger. „Wir können über Mbappe sprechen“, sagte der Franzose im Gespräch mit beIN Sports über seinen Landsmann. „Ich war bei ihm zu Hause, als er unschlüssig war, ob er seinen Vertrag mit Monaco verlängern soll. „Er hätte kostenlos zu Arsenal kommen können. „Ich würde sagen, jeder Verein ist voller solcher Geschichten.

Man geht nach Mailand, nach Manchester, Arsenal, Chelsea – solche Geschichten gibt es überall.“

English:

Manager visited the young striker at his home when Mbappe was still at Monaco. Arsene Wenger has revealed how Arsenal nearly signed Kylian Mbappe for free while the 71-year-old was still head coach at the Premier League club.

Mbappe joined Paris Saint-Germain on loan from Monaco in summer 2017, immediately after winning the Ligue 1 title, before signing a permanent deal with PSG the following year.

But the striker almost ended up in north London, according to Wenger. “We can talk about Mbappe,” the Frenchman said of his compatriot while speaking to beIN Sports.

“I was at his home when he was undecided whether to extend his contract with Monaco. “He could have come to Arsenal for free.

“I would say every club is full of histories like that. You go to Milan, to Manchester, Arsenal, Chelsea – there are these kind of stories everywhere.”